Jídelníček s rovnátky, aneb jenom 3x denně ?

03.01.2018


S rovnátky Invisalign nemůžete jíst. Nemůžete jíst, když máte nasazená rovnátka. 

Takže jak už jsem psala v článku Výhody / Nevýhody, rovnátka Invisalign musíte na jídlo sundavat. To vás nutí přemýšlet, kdy, kde a co budete jíst a zda si po jídle budete moci hned vyčistit zuby a rovnátka si nandat. Každé jídlo tedy znamená návštěvu koupelny a důkladného vyčištění zubů a rovnátek. Věřte mi, že toto nebudete chtít absolvovat 10x denně a už vůbec ne, abyste si jen tak ochutnali 1 chlebíček, když jste zrovna na návštěvě u babičky. 

Tento aspekt jsem promýšlela, když jsem se  rozhodovala, jaký typ rovnátek si pořídím. Bylo mi jasné, že to bude určité omezení, že s rovnátky budu muset víc plánovat kdy a co jíst, ale zároveň jsem to vzala jako výzvu a lákalo mě, že nebudu moci jen tak "užírat" cokoliv mě napadne a kdykoliv během dne.  

Zároveň jsem brala jako výhodu to, že jsem před 3 roky absolvovala program Whole30, díky kterému jsem jednak změnila navždy svůj jídelníček a vyřadila některé typy potravin a hlavně jsem se naučila jíst tak, že nemám po jídle za 2 hodiny hlad. Při tomto způsobu stravování opravdu stačí jíst 3x denně a nemáte potřebu ani chutě mezi hlavními jídly hledat "něco na zub".  Jíte kvalitní jídlo, které vás zasytí a dodá tělu potřebnou energii a vyženete ze sebe "cukrového démona". A navíc pravidla jsou strašně jednoduchá a nemusíte dodržovat konkrétní recepty a množství jídla, sami si skládáte jídelníček z tzv. povolených potravin. 

Přestože se nyní podle pravidel Whole30 100% nestravuji (a to ani není cílem tohoto programu tento jídelníček navždy udržet), tak mi nedělá problém se k principům tohoto stravování kdykoliv vracet a do běžného jídelníčku zařazovat jídla, která svým složením programu Whole30 odpovídají. 

Naopak bych řekla, že ten, kdo chce s Whole30 začít, tak pro něj by byla ideální kombinace rovnátek Invisalign a tohoto programu :-) 

Rovnátka mám necelý měsíc a za celou dobu jím maximálně  3 - 4x denně a jako největší výhodu vnímám to, že neujídám nic večer u televize nebo když sedím u počítače a píšu sem články. Díky tomu jsem i Vánoce a Silvestra a s tím spojené návštěvy příbuzných zvládla bez jakéholiv "obžerství". Jedla jsem prostě jako kdykoliv jindy, jen s tím rozdílem, že jsem po snídani nebo po obědě ochutnala pár kousků cukroví. 

Takže kdo se rozhodujete, nebojte, jděte do toho! Je to výzva a šance i trochu změnit svůj jídelníček směrem k lepšímu. Za sebe doporučuji recepty od Lucky Grusové, ze stránek Paleo Snadno. 



Přeji Vám zdravý, šťastný a usměvavý rok 2018!





Sledujte novinky a zajímavosti ze světa rovnátek i na Facebooku

© 2017 Petra Št. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky