Proč jsem se rozhodla pro Invisalign 

10.12.2017

1. Nedovedla jsem si představit, že budu mít v puse dráty. 

I když na ostatních mi to vůbec nevadí a vidina hezkých zubů byla moc lákavá, tak představa, že budu chodit s kovovými nebo keramickými rovnátky se mi nelíbila. A neviditelná rovnátka, která se dávají z vnitřní strany zubů jsou jednat velice drahá a pak mi nebyla doporučena z toho důvodu, že pacientům se pak špatně mluví. Je to totiž místo, kde se tvoří sykavky a  pak se prý o ta rovnátka trochu rozedírá jazyk. 

Nakonec jsem našla průhledné fólie Invisalign a bylo rozhodnuto. Teda nejdřív mě dost odradila jejich cena. Ale zjistila jsem, že ceny na různých klinikách se dost výrazně liší a to někdy i o 40 000,- Kč !!! Našla jsem si tedy kliniku, kde jejich cena je sice vysoká, ale zároveň nejnižší v Praze.

2. Prý nejsou vidět!

No, tak úplně neviditelná nejsou, ale určitě jsou méně nápadná než klasická fixní rovnátka. Hodně také záleží, jak moc jsou vám při mluvení vidět zuby. Pokud se úplně nezubíte, tak si většina lidí ani nevšimne, že rovnátka máte. Ale vaši nejbližší a kamarádi si toho určitě všimnou.

Nejde totiž jen o fólie. To, že jsou trochu vidět dělají tzv. attachementy (malé objekty, něco jako zámečky u klasických rovnátek, které vám zubař nalepí na některé zuby a ty pak spolu s fólií tlačí na zuby a zůsobují jejich pohyb). Pokud vám attachementy vyjdou na přední zuby, tak jsou pak rovnátka více viditelná, protože fólie není hladká, je tam menší "výrůstek". Pokud ale budete mít attachementy např. na trojkách a dál, tak budou fólie opravdu skoro neviditelná záležitost. 

Já mám attachement na horní jedničce a spodních dvojkách. Dále na jednom špičáku mám dva. Na mé fotce to můžete vidět jako takové bílé "tečky". 

3. Dají se vyndat!

To je opravdu velká výhoda!

Fólie si vyndaváte na jídlo a pití např. kávy. Pokud v některé situaci nechcete rovnátka mít (např. jednání v práci, sport, focení), tak si je jednodušše vyndáte a nikdo nepozná, že zrovna máte období, kdy nosíte rovnátka. 

Je super si je vyndat na jídlo a najíst se jako "předtím". Zároveň nehrozí, jako u klasických rovnátek, že by Vám jídlo uvízlo mezi drátky. Po jídle si zuby vyčistíte, nandáte fólie a léčba zase pokračuje.

Jen je trochu divný pocit, jak máte na zubech nalepené ty attachementy, tak při jídle je to asi takový pocit, jak by vám na zubech ulpělo kus jídla nešlo sundat. Ale dá se na to rychle zvyknout. 

Fólie by se měly nosit 22 h denně, ale většina lidí se shodne, že je nosí průměrně 20 h denně a léčba probíhá jak má. 

4. Doba léčby

Doba léčby u systému Invisalign by měla být kratší, než u klasických rovnátek. Ale nemusí tomu tak být.

Dopředu Vám ortodontista neřekne, jak dlouho bude léčba systémem Invisalign trvat, to se dozvíte až poté, co ortodontista ve speciálně vyvinutém programu naplánuje průběh Vaší léčby. Tzn. udělá modelaci, jak bude váš úsměv finálně vypadat. Následně se v USA vyrobí sada fólií, které následně obdržíte. 

Já jsem počítala s tím, že budu mít rovnátka třeba rok a půl a nakonec jsem byla velmi mile překvapena, že mám jen 17 sad fólií, tzn. léčba by měla vyjít cca na 7 měsíců.

Nejprve se fólie mění po 14 dnech, pokud léčba probíhá dobře, tak se pak výměna fólií zkracuje třeba na 10 nebo i 7 dní. Dopředu tedy není znám přesný konec léčby, ale přibližně se to vypočítat dá. 

5. Využiji nošení rovnátek jako dietní program

Jelikož s fóliemi nesmíte nic jíst, vlastně by to ani nešlo žvýkat něco přes ten plast, tak musíte dopředu plánovat, kdy, kde a co budete jíst, protože pak si musíte vyčistit hned zuby a nandat fólie.

Takže odpadá celodenní pojídání "něčeho", ukusování, ochutnávání, dojídání po dětech, večerní tláskání u televize.

Já se snažím jíst 3 - 4x denně maximálně. A snažím se každé jídlo mít vydatné po stránce bílkovin a tuků, abych neměla do dalšího jídla hlad.

Ze začátku je sundavání fólií nepříjmené, takže ani nebudete chtít jíst 10x denně, ale určitě budete plánovat, abyste sundavali fólie co možná nejméně.

Takže tahle sebekázeň v jídle není vůbec špatná, určitě to tělu neuškodí, naopak nějaké to kilo dolů se může hodit. 

6. Investice do sebe

Porodila jsem 2 děti, hezky se o ně a o manžela starám, udělala jsem i nějakou tu pracovní kariéru a tak jsem se rozhodla, že také investuji něco do sebe. Život máme jen jeden a rovné zuby byl vždy můj sen, tak jsem se rozhodla si ho splnit.

Ano, je to hodně peněz!  Spousta peněz! Je to tolik peněz, že o tom ani nemám odvahu s lidmi mluvit a když na tu částku pomyslím, tak mi z toho není úplně dobře, ale je to investice do mě, do mého života, do mého snu! Takže tak.

Toto jsou hlavní důvody, proč jsem se rozhodla pro systém Invisalign. 


Napište mi do komentáře, jestli jste se rozhodli stejně, nebo proč jste zvolili jiný typ rovnátek. 



Sledujte novinky a zajímavosti ze světa rovnátek i na Facebooku 

© 2017 Petra Št. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky